Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39

Discussie: Foto's van personen die een rol hebben gespeeld in de Ned. luchtvaartgeschiedenis

  1. #11
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Miebies Bekijk bericht
    Ok, daar gaat ie. Hierbij de eerste drie.

    Deze is wat lastiger:

    "Capt. Van Messel entertaining pax en route to Australia in Blancurry." Neem aan dat Van Messel de pianist is, er zitten naast elkaar ook nog drie mij onbekende bemanningsleden. Waar Blancurry ligt? Geen idee!
    ik heb even wat foto's uit diverse boeken vergeleken. 2e van rechts is met zekerheid knilm telegrafist H.O. Richards. Persoon rechts is vermoedelijk knilm bwk F.W.L. de Meel. Voor de rest moet ik verder speuren.

  2. #12

    Standaard

    Mooi dat er m.b.t. de eerste drie foto's toch e.e.a. duidelijk is geworden! En wie weet wat er nog volgt.
    Hierbij de volgende drie.

    De "burger" op deze foto is (mij) wel bekend. Het is de Rotterdamse melkboer Van der Dussen die op 24 april 1947 met vrouw en 11 kinderen naar de USA emigreerde. Ze vlogen met de Constellation PH-TAU Venlo naar New York. Voor meer info zie http://patmcast.blogspot.nl/2012/03/...dustbin-2.html. Maar er staan ook nog vier bemanningsleden/KLM-ers op de foto en wie kent die personen?

    Naam: 3. Van der Dussen 12.jpg
Bekeken: 401
Grootte: 165,6 KB

    Volgens de tekst bij deze foto was dit de eerste automatische piloot bij de KLM. Links Scholte en rechts Viruly.

    Naam: 4. 1e aut. piloot L. Scholte R. Viruly.jpg
Bekeken: 632
Grootte: 148,2 KB

    Geen idee waar deze foto genomen is (SPL?, CPH?) maar er ligt tenminste één zak Nederlandse post (Pays Bas) op de kar. Wie herkent de vliegenier?

    Naam: 4. Mail carriage.jpg
Bekeken: 424
Grootte: 180,1 KB

    Peter
    Laatst gewijzigd door Peter Miebies; 19 augustus 2016 om 22:49

  3. #13
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Volgens mij zijn de vliegers in de middelste foto Scholten en Viruly. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, want ik zeg het uit het vuistje. JanJr

  4. #14
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    40

    Standaard

    Geen idee waar deze foto genomen is (SPL?, CPH?) maar er ligt tenminste één zak Nederlandse post (Pays Bas) op de kar. Wie herkent de vliegenier?

    Naam: 4. Mail carriage.jpg
Bekeken: 424
Grootte: 180,1 KB
    Willem Beekman
    Laatst gewijzigd door rpflug; 20 augustus 2016 om 08:17

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rpflug Bekijk bericht
    Willem Beekman
    Mooi! En de machine, een F.III?

  6. #16
    Geregistreerd
    7 september 2012
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Miebies Bekijk bericht
    Mooi! En de machine, een F.III?
    f.VIIa H-NAD?

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.Prinz Bekijk bericht
    Volgens mij zijn de vliegers in de middelste foto Scholten en Viruly. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, want ik zeg het uit het vuistje. JanJr
    Dat klopt met mijn gegevens, zie boven de foto.

    Peter

  8. #18
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Miebies Bekijk bericht
    Dat is dan duidelijk, de piano staat definitief in Cloncurry. En als je ziet waar het ligt, dan konden ze daar wel wat vertier gebruiken

    Peter
    Dat klopt inderdaad Peter. Hier een foto van de "luchthaven" Cloncurry in 1950. Zou het vóór WO II nog erger geweest zijn?

    Naam: Cloncurry, 1950 kopie.jpg
Bekeken: 275
Grootte: 220,1 KB

    Groet, Ruud.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rpflug Bekijk bericht
    ik heb even wat foto's uit diverse boeken vergeleken. 2e van rechts is met zekerheid knilm telegrafist H.O. Richards. Persoon rechts is vermoedelijk knilm bwk F.W.L. de Meel. Voor de rest moet ik verder speuren.
    Ik heb contact gehad met de bijna 87 jaar oude oud-telegrafist Joop Witbaard. Hij heeft een telegrafist Richards gekend die zichzelf tooide met de voornaam Bill en die Indisch bloed in de aderen had. Hij werkte tussen 1946 en 1962 bij de KLM en in die periode ook een tijdje bij de KNILM. Dus of dit die Richards is, ik vind dat moeilijk te beoordelen maar het zou kunnen.

  10. #20

    Standaard

    Het is één en dezelfde.

    H.O. (Bill) Richards
    Naam: Richards, H.O. (P.C. Kok).jpg
Bekeken: 243
Grootte: 71,7 KB
    (Collectie P.C. Kok)
    Voor de oorlog in dienst van de KNILM.
    In dienst KLM: (1946) 5 april 1946 - 1 mei 1962
    Radio-amateur licentie PA3AAI

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •