Pagina 112 van 146 EersteEerste ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.111 t/m 1.120 van 1451

Discussie: Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart

  1. #1111
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Wellicht om onder het staartwiel te schuiven en op de grond de kist makkelijker te draaien/verplaatsen middels mankracht.

  2. #1112

    Standaard

    Dat klinkt logisch. Maar ik dacht, dat het staartwiel vrijdraaiend is (hoewel hij vastgezet kan worden tegen weerhanen).

  3. #1113
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    An American dream !!!!
    Ik toon hieronder twee ansichtkaarten die momenteel in de USA worden aangeboden door een handelaar.
    Vraagprijs per kaart is US$ 329,99 !!!!


    Naam: Anthony Fokker pilot Johannisthal Air Field Berlin. Vraagprijs US$ 329,99.jpg
Bekeken: 765
Grootte: 448,4 KB

    Anthony Fokker pilot Johannisthal Air Field Berlin. US$ 329,99.

    Naam: Johannisthal Air Field Anthony Fokker at his military airplane. Vraagprijs US$ 329,99.jpg
Bekeken: 855
Grootte: 415,2 KB

    Johannisthal Air Field Anthony Fokker at his military airplane. US$ 329,99.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 16 augustus 2019 om 00:27

  4. #1114

    Standaard

    Zeker een American dream, misschien dat deze extreme prijs zit in het feit dat het ansichtkaarten zijn?
    Er zijn van beide opnamen ook foto's, ik heb ze zelf in mij archief.
    Beide afbeeldingen, zeker de onderste zijn ook veel gebruikt in artikelen en boeken ter illustratie.

    Henk Steevens

  5. #1115

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Dat zijn flink hoge vraagprijzen (denk ik). Meer dan ik ooit zou betalen. Maar vragen kan natuurlijk altijd.
    Nou moet ik bekennen dat ik geen idee heb wat wel normale prijzen hiervoor zijn.
    Daar jij je wel in dit wereldje van foto's en prentbriefkaarten (veilingen) en zo begeeft, kun jij vast wel aangeven wat een beetje normaal is.
    Aan jouw gebruik van een groot font en viervoudig gebruik van uitroeptekens is natuurlijk wel af te leiden dat dit een exces moet zijn.

    Mvg, Boris

  6. #1116
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Boris en Henk.

    Natuurlijk heeft de USA een grotere verzamelaarsmarkt maar deze prijzen zijn excessief. Ik plaats ze in categorie 30-75 dollar.
    Maar het is wat je zegt "vragen kan altijd". De eerste kaart ziet er ook nog eens onfris uit.

    Op eBay zijn er verkopers die zoiets ook doen bij luchtvaartfoto's. Een exorbitante prijs voor "meteen kopen" maar geven nog een mogelijkheid erbij, bijvoorbeeld "prijsvoorstel geven". Anderen geven bij "meteen kopen" als extra mogelijkheid een bedrag vanwaar het bieden begint.
    En dan maar hopen.... Ik vind het erg hebberig. Proberen iets boven de gemiddelde marktwaarde te krijgen door deze methode en dan de koper zo gek krijgen daarin mee te gaan met zijn prijsvoorstel.
    Ik heb zoiets met "prijsvoorstel geven" één keer gedaan en kreeg een zeldzame foto van een Fokker C.X voor € 100 i.p.v. € 150.
    Hoe het gewoonlijk bij foto's ligt weet ik niet, de meeste verkopers van ansichtkaarten willen niet meer dan zo'n 10% inleveren maar die vraagprijzen liggen veel lager dan bij foto's.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 augustus 2019 om 12:35

  7. #1117
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Kaart 750. F-AIAU. Farman F.121 Jabiru F.3X op Waalhaven. 1100 breed.jpg
Bekeken: 794
Grootte: 115,2 KB

    Kaart 750. Grappig Frans product. Gezien de belangstelling geen alledaags verschijnsel op Waalhaven.
    F-AIAU. Farman F.121 Jabiru F.3X op Waalhaven.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 19 augustus 2019 om 16:58

  8. #1118

    Standaard

    Merkwaardig, dat de dwarse afsteuning van het landingsgestel een gebogen vorm heeft, i.p.v. recht. Je zou verwachten, dat de buigspanning bij de gebogen stang in het midden groter is, dan die in een rechte. Of mis ik iets?
    Zou me niet verbazen, want de Fransen zijn wel slim in de mechanica.

  9. #1119
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Merkwaardig, dat de dwarse afsteuning van het landingsgestel een gebogen vorm heeft, i.p.v. recht. Je zou verwachten, dat de buigspanning bij de gebogen stang in het midden groter is, dan die in een rechte. Of mis ik iets?
    Als buiging word veroorzaakt door een ingeleid moment ( hier de wielas ) dan maakt het voor de buis niet uit of hij wel of niet gebogen is.
    Als er trek op de buis komt door bijvoorbeeld een zij landing dan zou een rechte buis beter zijn maar dan krijg je een knik bij de wiel as en dat is ook niet fijn.

  10. #1120

    Standaard

    Ja, dat is zo, maar als de steunstang onder een hoek is geplaatst met de verticale landingspoot, dan is er toch een component in die poot, en is de belasting op de steunstang iets kleiner? Bij alle andere vliegtuigen zie je altijd een rechte steunstang. Aannemende overigens dat de connectie met de landingspoot een scharnierpunt is. Die Fransen blijven me dus verbazen. Zijn er eigenlijk meer vliegtuigen met zo'n gebogen afsteunstang?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •