Hoezo, verklaar u nader
Hoezo, verklaar u nader
Afgelopen zaterdag werd MLM-directie gezegd dat vooral in de middelenhal de luchtvaart-items een dominantere positie zullen hebben dan de "groene"items.
Verder zal het legermuseum meer moeten ontzamelen dan het MLM. Van de vliegtuigtypen zal niets verdwijnen, wel zullen van de typen waarvan meerdere toestellen aanwezig zijn (zoals F-104's) exemplaren worden afgestoten.
De depots zullen vaker toegankelijk zijn en ook zal vaker gewisseld worden.
Hans
De concentratie Dafjes, defenders etc. is inderdaad tamelijk hoog, heb ik kunnen zien. Wellicht gaan ze een paar honderd enfields in de fundering verwerken? ;-)
Hier een "artists impression" van het nieuwe museum:
NOS Nieuws - Defensiemuseum kost 160 miljoen
Gelukkig hebben ze het goedkoop gehouden ........
Laatst gewijzigd door Verbeek; 10 mei 2012 om 07:07
160 Miljoen ?
Even kijken , de America Hall op Duxford koste destijds 13.5 Miljoen Pond.
Gecorrigeerd naar 2012 maakt ongeveer 22 Miljoen Pond
Omgerekend naar Euro's 27 Miljoen.
3 Hallen - Marine / Landmacht / Luchtmacht = 90 Miljoen
70 Miljoen over om de collectie uit breiden
Of is die 70 Miljoen te verklaren door een glazen wand en/of architect kosten ?![]()
Ben er net achtergekomen dat de 70 Miljoen onderhoudskosten voor 25 jaar in de 160 Miljoen zitten.
Dan zat ik er niet ver naast met mijn calculatie![]()
Laatst gewijzigd door Pim Pouw; 10 mei 2012 om 13:24
Glazen wand...vliegtuigen kijken met tegenlicht! Vast geen goed nieuws voor de fotografen onder ons?
We gaan van het ene uiterste naar het andere. Sowieso jammer dat men niet beter omgaat met de beschikbare ruimte en de mogelijkheid om creatief om te gaan met de thema's.
Waarom gebruik je niet een aantal van de shelters? Waarom bouw je niet wat jaren 30 hangars na? Het wordt een sfeerloze glazen doos....