@ Hans.
Zo is hij mij wel verkocht. Het serienummer op de neus begint overigens met een 2.
Groet, Ruud.
@ Hans.
Zo is hij mij wel verkocht. Het serienummer op de neus begint overigens met een 2.
Groet, Ruud.
Foto 100. Helaas weer een foto met een geheel uitgevreten lucht.
'B-133'. Harvard. Aan alles komt een eind maar of dit niet anders kon bij zo'n gevraagd type?
Groet, Ruud.
Hallo Ruud,
Kijk eens naar de roundel, tussen de traptreden door.
Hans
Hallo Hans.
Ik ben nu onzeker v.w.b. deze foto, Nederlands of niet?
Tussen de traptreden kijkend kom ik niet verder maar kijk eens naar de uitvergroting die ik gemaakt heb van iets dat onder de cockpit staat.
Een gestileerde V of M. Dit is mij niet bekend van een Nederlandse squadron.
Het is:
1. een buitenlands toestel (Belgisch?) in onderhoud bij de Nederlandse luchtmacht, of
2. het is gewoon een buitenlandse foto, of
3. toch "gewoon" een Nederlands toestel.
Ik kom er niet uit.
Groet, Ruud.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 29 juni 2016 om 19:53
De pet emblemen en de mensen zelf geven een Belgische indruk. In positieve zin, dat wel. Jan
Ik heb hem iets vergroot, enigszins bewerkt en een wit lijntje getrokken om de plaats van de roundel verduidelijken.
Hans
Laatst gewijzigd door Dutchplanes; 29 juni 2016 om 22:13
Heren, nog even terug naar Dakota X-7:
MLD 70 vermeldt duidelijk hoe het zat rond de in gebruik zijnde KLU Daks bij de MLD.
Ik vermoed zomaar dat Huub daar ook zijn gegevens vandaan heeft.
Het staatje ziet er als volgt uit:
De tweede alinea onderin beschrijft o.a. de X-7 tewerkstelling.
Tracker.
Beste Tracker,
dit staatje uit '70 jaar MLD', geeft alleen de MLD kisten aan. In de tweede alinea wordt bedoeld, dat de andere (drie) toestellen, na hun MLD-dienst, weer in KLu-registratie in NNG dienst hebben gedaan.
Over de X-7 staat hier niets. Deze is ook nooit in NNG geweest. Wel in NNG zijn geweest de X-2 - 3 - 4(018) - 5(019) - 10 - 11(078) - 13(079) - 18 - 19. De laatste twee zijn gekocht in Australië, ter compensatie van de gecrashte X-3 en 11.
De X-7 is in oktober 1960 al teruggegaan naar de Amerikaanse luchtmacht.
Hans