Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8 9 10
Weergegeven resultaten: 91 t/m 97 van 97

Discussie: Nieuwe oogst Fokkers.

Standaard

De foto van de G-1 op Waalhaven is de 324 van Noomen en de Vries die in de drassige noordwesthoek van Waalhaven landde en bij het Engelse bombardement werd vernietigd.
    Voor een uitgebreid verslag zie mijn artikel in SGLO AWB Nr421.

Standaard

Hoi Pieter,

awb 421 heb ik niet, ik heb al even op de website gezocht van sglo maar kan ook geen download versie vinden. Heb jij dat artikel misschien ergens digitaal staan?
    Is dat wrak van de 324 het zelfde waarvan men eerst schreef dat het de 316 was? Een kende foto is die men een Duitser tussen de wrakdelen.

Groet,

Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 30 november 2024 om 12:41
    Als het regent in mei is april voorbij.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi Pieter,

awb 421 heb ik niet, ik heb al even op de website gezocht van sglo maar kan ook geen download versie vinden. Heb jij dat artikel misschien ergens digitaal staan?.
    Nee, dat soort dingen staan niet op de website van de SGLO. Ik ben er lid van en heb al vaker gepleit voor een openbare index van de Bulletins (het tijdschrift van de SGLO) die tot nu toe zijn verschenen. Zelfs voor de leden is die niet beschikbaar.
    Maar misschien wil Pieter je wel helpen, want hij heeft vast zelf al eens een pdf van het artikel gemaakt. Ik doe dat met mijn artikelen in ieder geval wèl.

Voor het overige: wie in de geschiedenis van de luchtoorlog boven Nederland is geïnteresseerd kan ik het lidmaatschap van de Studiegroep Luchtoorlog desondanks zondermeer aanbevelen. Voor € 25,- krijg je 9 keer per jaar het Bulletin met artikelen over de luchtoorlog en 2 keer per jaar komt de club bij elkaar op plekken waar je anders niet zo makkelijk komt en waar, naast de lezingen, ook vaak nog wat bijzonders te zien is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi Pieter,

Is dat wrak van de 324 het zelfde waarvan men eerst schreef dat het de 316 was? Een kende foto is die men een Duitser tussen de wrakdelen.
    Ja. Toen ik eerder naar Hugo Hooftman refereerde had ik mijn G-1 boeken van Gerdessen et al niet bij de hand, inmiddels wel.
    Daarin staat dat de foto's waarvan altijd werd aangenomen dat het de 316 is "vermoedelijk" de 324 is, gebaseerd op het camouflagepatroon wat op een hoger nummer dan 316 zou wijzen. Dat men dat op een zwart-wit foto van een geblakerd toestel met zekerheid zou kunnen vaststellen vind ik knap.

Standaard

@ PieterH/HansV.

Is het mogelijk geïnteresseerden in dat artikel uit awb 421 een pdf te sturen via een pbtje van deze site of een mailtje aan die personen?
    Dan kunnen die daar ook kennis van nemen, het zullen slechts een paar mensen zijn is mijn inschatting.
    Ik weet niet of SGLO bezwaar heeft tegen het volledig openbaar maken op deze site daarom dit ideetje.

Met vriendelijke groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 1 december 2024 om 10:41

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    @ PieterH/HansV.

Is het mogelijk geïnteresseerden in dat artikel uit awb 421 een pdf te sturen via een pbtje van deze site of een mailtje aan die personen?
    Dan kunnen die daar ook kennis van nemen, het zullen slechts een paar mensen zijn is mijn inschatting.
    Ik weet niet of SGLO bezwaar heeft tegen het volledig openbaar maken op deze site daarom dit ideetje.
    Voorlopig wacht ik even de reactie van Pieter af. Hij is de auteur van het artikel en hij beslist wat mij betreft of er aan je verzoek voldaan wordt en op welke manier.

De SGLO is inderdaad nogal terughoudend met het verspreiden van wat de leden hebben verzameld.
    Zelf heb ik er minder moeite mee, maar de cultuur onder een deel van de luchtoorlog-onderzoekers munt inderdaad niet uit in veel gevoel voor collectiviteit en het delen van informatie, waarbij ik moet aantekenen dat niet iedereen binnen de SGLO er op dezelfde manier in staat. Er zijn wel degelijk individuen die andere luchtoorlogonderzoekers helpen, maar het samenstellen van het inmiddels al weer vele jaren bestaande Verliesregister heeft, bijvoorbeeld, veel moeite gekost, omdat een deel van de mensen die daarvoor om informatie werd gevraagd, niet wilde dat één en ander openbaar werd.

Standaard

Hi allemaal,
    ik was er inderdaad vanuit gegaan - zoals Hans ook al aanbeveelt - dat iedereen lid is van de SGLO en AWB leest. Inderdaad aanbevolen.
    Het blijft wel raar dat er geen archief is van de AWB bulletins, ook ik zou graag wat oude artikelen lezen.
    Is helaas niet beschikbaar en auteurs die je het vraagt doen soms heel raar negatief "ga maar rondvragen, van mij krijg je het niet".

Maar dat moet onze pret niet drukken.
    Het artikel over de G1's op Waalhaven (en een dito artikel over Bergen) heb ik geschreven opdat mensen het lezen, dus als iemand interesse heeft stuur maar een pm.
    pieter punt hooijmans at planet punt nl
    Afhankelijk van de stortvloed aan verzoeken kan het natuurlijk iets langer duren, ik heb het nogal druk.

Regels voor berichten