Ra-07845. Was kennelijk onderweg van Denemarken naar vliegveld Hilversum.
Ra-07845. Was kennelijk onderweg van Denemarken naar vliegveld Hilversum.
Aan de vleugelvoorrand vlak voor de tup zitten driehoekvormige uitsteeksels. Als die bij de vleugelwortel zouden zitten, dan zijn het stall opwekkers, zodat de ailerons nog luchtstroom hebben en effectief blijven. Dus waarom bij dit vliegtuig overtrek opwekken bij de ailerons? Overigens zie ik bij andere foto's wel degelijk overtrek opwekkers bij de wortel, maar dan zijn het de kleine driehoejes die je altijd ziet. Kan iemand hier een licht over schijnen?
Hallo Bofors.
Ik was nieuwsgierig, een Russische registratie (RA-07845) maar ik kon het type niet plaatsen, dus heb ik de opname wat lichter gemaakt.
Had een nieuw landelijk type verwacht. Het blijkt echter een Beech Bonanza te zijn. Dat is dus tegenwoordig ook mogelijk in Rusland.
Groet Ruud en "stay safe".
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 12 oktober 2020 om 10:17
Ja, dat van die roll-rate klopt wel. De Rijksluchtvaartschool (RLS) had ook Bonanza's. Behalve de laatste twee (PH-BNR en PH-BNS) hadden die de driehoekjes ook op de vleugelvoorrand. Die kisten waren ook geschikt voor aerobatics-training, zie opschrift onder de raampjes.
Nu de RLS -> KLS -> KLM Flight Academy geen aerobatickisten meer heeft en de behoefte er nog wel is, huren ze tegenwoordig de PH-VNX, een Zlin-242, om deze zogenaamde "Upset Prevention Recovery Training" vluchten uit te voeren.
PH-BNG_27apr84EHGG2 by Bert Visser, on Flickr
Hallo Ruud. Ik keek pas echt naar de registratie toen ik de foto hier ging plaatsen. Idd een bonanza. De 18e sept stond hij op Hilversum (zie link van Mustang).
Ik kiekte hem op de 17e.
Zat ik laatst net aan een biertje ....
Koers west later naar noord. Kunnen maar zo boys van Leeuwarden geweest zijn ....
Pilatus "L-10" kwam even wat rondbrommen