Een diorama van een vliegveld in schaal 1/87 is niet in de meest gebruikte schaal voor liegtuigen en helikopters. Helaas is er niet al te veel te verkrijgen in deze schaal maar toch kan hij aardig gevuld worden. Voor het vliegend materiaal in1/87 zijn vooral Herpa, Roco, Wiking en Airpower87 de leverancier. Maar ook in de nabije schaal 1/85 en 1/90 is er wel wat te vinden. Ik heb voor de Bell 206 een uitzondering gemaakt, die is in 1/96.
De gebouwen zijn van de bekende leveranciers in 1/87, Kibri, Faller en Heljan/Revell. Alle voertuigen zijn 1/87!
Ik weet niet of je een bepaald tijdsbeeld nastreefd, maar Artitec heeft ook diverse vliegtuigen in 1:87 schaal. O.a. de D.VII en D.21 van Fokker.
Ze zijn wel vreselijk duur maar prima in de details.
And now for something completly different...... een civiele Mi-35. De Cubaanse luchtvaartmaatschappij Aerogaviota heeft in de periode 1994/95 2 van deze helikopters in te zette voor de bevoorrading van olieproductieplatvormen. De toestellen zijn ex-Cubaanse luchtmacht. Waarom speciaal deze types werden gebruikt blijft onbekend.
Model in schaal 1/87 va Airpower87. Decals uit eigen printer!
Ja ik weet het . Ik wilde geen A maar een ombouw tot een D was teveel werk. Dan maar zo. (De meeste mensen zien het verschil toch niet) Het vreemde is wel dat Roco het wel als D model aanbied.