Pagina 174 van 175 EersteEerste ... 74 124 164 172 173 174 175 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.731 t/m 1.740 van 1749

Discussie: De kluis van Bert

  1. #1731
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.423

    Standaard

    Ook dit is een Airbus. In 2012 nog zeldzaam, tegenwoordig kun je ze bijna elke dag wel ergens in Europa zien opduiken: de Airbus A400M Atlas. De F-WWMZ is de 6e A400M en wordt dus door de fabriek gebruikt en niet afgeleverd aan een klant. Helaas was het erg donker weer geworden, maar... hij staat wel op de plaat :-)


    F-WWMZ_14nov12EDHI01
    by Bert Visser, on Flickr

  2. #1732
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.423

    Standaard

    En toen stond de bezoekersteller ineens voorbij de 2 miljoen... :-)

  3. #1733
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.423

    Standaard

    Hier nog twee plaatjes van A400M nummertje 6:


    F-WWMZ_14nov12EDHI03
    by Bert Visser, on Flickr


    F-WWMZ_14nov12EDHI10
    by Bert Visser, on Flickr

  4. #1734
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.707

    Standaard

    Van harte gefeliciteerd Bert.
    Kon niet eerder reageren doordat ik ondanks ettelijke pogingen niet op de site kon komen, kreeg uiteindelijk een melding. Zie hieronder.
    Naam: Scherm-afbeelding 2026-05-20 om 00.22.52.jpg
Bekeken: 183
Grootte: 47,4 KB
    Groet, Ruud.

  5. #1735
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.423

    Standaard

    Bedankt en jij ook weer gefeliciteerd :-)

    De grote A380 wordt alleen in Toulouse gebouwd, maar die dikke bussen komen toch naar Finkenwerder voor o.a. het klaarmaken van het interieur en het verven van het geheel.
    Deze foto is natuurlijk 'bagger', maar als ze geparkeerd staan en je kunt er niet bij komen, is dit alles wat je kunt maken... in dit geval de F-WWSK, A380 nummertje 95, die daarna de eerste A380 werd voor British Airways en nu rondvliegt als G-XLEA.
    Als je op 'Finky' bent, kun je overal op het terrein de meest bontgekleurde staarten zien, maar vanwege de bebouwing is er meestal geen fatsoenlijke plaat van te maken.


    F-WWSK_0095_14nov12EDHI1
    by Bert Visser, on Flickr

  6. #1736
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    De grote A380 wordt alleen in Toulouse gebouwd
    'k Moest het voor de zekerheid even nakijken: De assemblage van het toestel gebeurde in Toulouse, in Frankrijk, maar de productie werd door tegenvallende verkopen in 2021 gestaakt.

    Adri
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 22 mei 2026 om 07:00

  7. #1737
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.423

    Standaard

    Ja, klopt. Ik was niet helemaal zorgvuldig met m'n woordkeuze. Het geldt overigens voor alle Airbussen, dat de onderdelen in fabrieken, over heel Europa verspreid, gebouwd worden en in elkaar geplakt worden in Toulouse en Finkenwerder. Ook in China (en in de USA) staan van die plakpuzzel huizen :-)
    De A380 productie is inderdaad gestopt en wel voordat er genoeg gebouwd werden om winstgevend te worden. Er hadden er 270 moeten worden gebouwd om uit de kosten te komen, maar de teller bleef steken op 254.

  8. #1738
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.423

    Standaard

    De honderdste A380 is de F-WWAT bestemd voor Thai A/W, waar het ging rondvliegen als HS-TUC.


    F-WWAT_0100_14nov12EDHI1
    by Bert Visser, on Flickr

  9. #1739
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.423

    Standaard

    Bij Airbus parkeren ze de vliegtuigen niet erg spottersvriendelijk, maar ja... dat ik ook niet hun kerntaak. Hier is de F-WWSI, A380 nummertje 108, bestemd voor Emirates, die het toestel registreerde als A6-EEA. De Emirates A380's kun je elke dag wel op Schiphol tegenkomen:


    F-WWSI_0108_14nov12EDHI1
    by Bert Visser, on Flickr

  10. #1740
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.423

    Standaard

    En dit is de start van een testvlucht van A380-861 F-WWAE (c/n: 110), die bij Emirates als A6-EEC zal gaan vliegen.


    F-WWAE_0110_14nov12EDHI5
    by Bert Visser, on Flickr

    Deze plaat stond al eens op bladzijde 20, maar het is de plaat gemaakt na de bovenste :-)


    F-WWAE_0110_14nov12EDHI6 by Bert Visser, on Flickr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •