De enige Gulfstream die ze nu nog hebben dan. Want de USCG heeft ook gevlogen met de Gulfstream I, II en III.
De enige Gulfstream die ze nu nog hebben dan. Want de USCG heeft ook gevlogen met de Gulfstream I, II en III.
Voor Roundels of the World: http://www.drareg.nl/Markeringen/index.html of Facebook: https://www.facebook.com/groups/481843655359127/
De USA is dit jaar weer begonnen om hun grote kisten 'anoniem' te maken, d.w.z. dat ze de registratie niet meer op de kist schilderen en op ADS-B ook zo min mogelijk info laten zien. Ook in 2012 hadden ze daar al last van, zoals dit plaatje van C-20G 165152 van VR-51, USN laat zien. De kist bezocht Eelde toen op 4 november 2012 en heeft alleen de laatste drie cijfers van z'n regi op de kist staan... zelfs geen roundels!
165152_04nov12EHGG5 by Bert Visser, on Flickr
Je hebt het alleen over militaire kisten, neem ik aan.
Adri
Eh... ja. Omdat op de laatste foto's militaire Guifstreams staan, was ik al helemaal in die stemming en was ik niet zorgvuldig genoeg :-)
Wat is daar de reden van, van dat anoniseren?
Ik denk de oorlog in Rusland-Oekraïne... en misschien is er in de States ook wel weer een nieuwe generaal of secretaris die zonodig z'n stempel op iets moet drukken. Het is al vaker gebeurd dat registraties klein en zwart op een onopvallende plaats werden geschilderd om zogenaamd 'de vijand' te verrassen. Het enige wat het doet is de eigen crews verwarren, want nu duurt het veel langer voordat je eigen kist hebt gevonden. En dat was weer de reden dat Air Mobility Command (AMC) vroeger de laatste drie cijfers ook op de neus van de kist schilderde...
- Anoniseren
- Onaniseren
- Anonimiseren
Wie van de 3?
Adri
Eém van de op Eelde gebaseerde kisten is de N116MA, een Learjet-36 van Skyline Aviation, die veel werk doen voor Defensie met hun Learjet en 2 L-39 Albatrossen. Hier is een foto van de Lear met doelsleepkit onder de vleugels:
Bovenstaande Learjet heeft ondertussen (al een paar jaar) een meer opvallende staart gekregen. Ook de Albatrossen vliegen zo rond, dus ik laat daar maar eentje van zien :-)