Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: Vliegtuigfotograaf Hans Huizing

Standaard

Wat een prachtige platen uit een tijd dat ik nog actief aan vliegtuigherkenning deed.
    Kleine opmerking: het is niet altijd meteen duidelijk bij welke plaat welk bijschrift hoort. Ik ben er sterk voor om een onderschrift ook een ONDERschrift te laten zijn.

Adri

Standaard

Goed punt Adri, ik zal beter mijn best doen de volgende keer! Even een drietal foto's welke ik op deze pagina heb gebruikt: drie Vickers Vikings in Soesterberg.

G-AGRU, ex-Channel Airways. De eerste van drie Vikings bij dit cafe.

G-AGRW is ex-Autair en is samen met G-AHPB aangekomen.

Deze twee Vikings zijn net aangekomen, want de steunen waarmee de cabinevloer horizontaal is gezet zijn nog niet aangebracht. Dit was waarschijnlijk in februari of maart 1968.

Standaard

De G-AGRW heeft later jaren in Oostenrijk gestaan en is blijkbaar zelfs gebruikt als een soort McDonalds restaurent. Dit toestel is 2 jaar geleden naar Blackbushe (EGLK) gekomen en wordt nu volledig gerestaureerd. Meer hierover is te lezen op het Blackbushe forum:Home | Blackbushe Airport - The One-Stop Forum
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 24 augustus 2025 om 12:15

Standaard

Dank Heron! Ik heb op de pagina op mijn site ook wat informatie en een foto van eerder dit jaar staan (zie link twee posts terug).

Hmmmm.... ik zie ineens geen enkele foto meer in dit topic? Waar zijn die allemaal heen? Kan ook aan mijn systeem liggen, maar wel wat vreemd.
    Edit: Disregard, was een probleem aan mijn kant!
    Laatst gewijzigd door Archer; 25 augustus 2025 om 10:50 Reden: probleem opgelost!

Standaard

Als je dan naar Zwitserland op vakantie gaat, dan neem je natuurlijk je camera mee. Deze foto's zijn in 2010 geschoten, helaas heb ik geen lokatie, maar het zijn wel mooie plaatjes. Misschien weet iemand hier waar deze seaplane-base te vinden is. De laatste foto's zijn op het vliegveld onderweg terug naar huis geschoten.

Standaard

Dit zijn inderdaad mooie platen hoor! Nog beetje Fokker ook.
    Als het regent in mei is april voorbij.

7. Standaard

"In Bönigen is een jaarlijks meeting voor watervliegtuigen, waarbij tientallen watervliegtuigen op het Meer van Brienz landen "

Volgens Google dus

Standaard

Dat zal hem zijn, dank Gerard!

Standaard

Hallo Archer, ik heb een foto met gebouwen op de achtergrond door google "zoeken op afbeelding" gehaald.
    Het resultaat is dat dit Vevey aan het meer van Genève is, meer specifiek Vevey Plage bij het Plage du Marché.

Groet Rik

Standaard

Ik heb Hans Huizing goed gekend en vanaf de zeventiger jaren hebben we vele spottersreizen gemaakt. Een heel bijzondere, was 4 weken in september 1973 door de Verenigde Staten van oost (New York) naar west (Los Angeles) en eindigend in Miami, Florida.
    Ik ben benieuwd waar zijn uitgebreide dia collectie is terecht gekomen en of daar ook dia's tussen zitten van deze bijzondere reis? Ik hoor het graag

Regels voor berichten