Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 2 3 4
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35

Discussie: Vliegtuigfotograaf Hans Huizing

Standaard

Inmiddels (vanmiddag) is een groot gedeelte van het archief overgedragen aan Hans zijn spottersvrienden. Ik heb op de valreep nog een rolletje met diapositieven door mijn scanner gehaald, gewoon omdat het kon. Gebaseerd op de onderwerpen is dit laat 1979 of begin 1980 geweest en van de 36 shots zijn er twee niet te gebruiken (alleen lucht). Verder is dit het resultaat, zonder verdere Photoshop acties, dus het kan nog een stuk mooier:

Laatst gewijzigd door Archer; 30 augustus 2026 om 20:15

Standaard

Standaard

Standaard

Prachtige foto's hoor! Vrijwel geen enkel type toestel zul je nog tegen komen.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Standaard

Voor de mede-puzzelaars, ik had geen idee omtrent een datum/tijdvak behalve een wilde gok op basis van de types, maar een beetje zoekwerk leverde dit op:
    - De 747 (PH-BUN) in de eerste foto is op 17-8-1979 in het NL register opgedoken volgens Herman Dekker, dus dat geeft een beginpunt.
    - De NLM F.28 in een latere foto, PH-CHI, is op 6 oktober 1981 gecrasht. Dus het moet ergens tussen aug79 and okt81 geweest zijn.
    - De twee Caravelles leken mij toen ook een interessant ijkpunt, aangezien deze waarschijnlijk niet al te lang in de jaren 80 doorgevlogen hebben.
    - F-BHRK is in april 1980 uit dienst genomen.
    - F-BHRI is in mei 1980 uit dienst genomen, maar ik vond ook meldingen dat de kist in 1981 nog gezien was. Dat kan ook komen doordat deze nog een tijd op de grond heeft gestaan.

Maar als de data klopt, dan zouden deze foto's dus ergens tussen augustus 1979 en april 1980 geschoten moeten zijn. Mocht er iemand meer info kunnen toevoegen dan hoor ik het graag!
    Laatst gewijzigd door Archer; 31 augustus 2026 om 10:08

Regels voor berichten