10 vervlogen jaren - 1 november 1928-1938.
10 vervlogen jaren - 1 november 1928-1938.
Uitgave KNILM, Batavia.
Binnenwerk 23,2 x 29,9 cm. 152 blz. plus niet genummerde pagina's met 25 luchtfoto's op paginagrootte. Geïllustreerd.
Buiten de foto's die betrekking hebben op de geschiedenis van de maatschappij zijn er ook luchtopnames op paginagrootte van het (voormalige) Nederlands-Indische landschap.
Deze paginagrote luchtopnames zijn beschermd door een extra pagina uit dun papier van het soort dat je normaal in fotoalbums vind en waarop in rode kleur de bijbehorende tekst is gedrukt.
Heel apart zijn de 4 rechtstandig naar beneden genomen aansluitende luchtfoto's van het Poentjakgebied op een uitklappagina die daardoor 4 pagina's breed wordt.
De tekst behandelt zo te zien elk aspect van de maatschappij, tot zelfs een hoofdstuk genaamd "K.N.I.L.M. en Verzekering".
Mooie verwerving, ben er erg mee verguld.
Bijlage 17334Bijlage 17335
Ruud.
Frans-Engels woordenboekje v.v.
Bij het doorsnuffelen van mijn bibliotheek vond ik een boekje uit mijn werkzame periode. Dit werkje werd uitgegeven door de helicopter fabriek 'Aerospatiale' (later Eurocopters). Het laat alle onderdelen en technische termen in zowel Franse als Engels naast elkaar zien, dus er kan in de algemene luchtvaart ook gebruik van gemaakt worden. Het boekje is een beetje verfomfaaid maar heel bruikbaar. Ik stel het gratis beschikbaar. Dus als iemand het wil hebben laat het dan weten. Als je het per post wil toegestuurd hebben, dan is de porto 3,45 euro. Afhalen kan natuurlijk ook. Janjr.
Bijlage 19887
Bijlage 19888
Bijlage 19889