Ruud,

Inderdaad jammer dat men zo is omgegaan met de bakermat van de Nederlandse luchtvaart en snap eigenlijk eerlijk gezegd een provincie Utrecht en omliggende gemeenten niet, maar goed misschien spreekt nu mijn luchtvaart hart! Ik had, als provincie en gemeenten, geprobeerd om bijvoorbeeld Aviod(r)ome ook naar Soesterberg te halen toen zij gingen verhuizen om een groot luchtvaartcentrum op te zetten. Eventueel aangevuld met overige historische vliegtuigen, zoals Luchtmacht Historische Vlucht, Catalina, DDA etc.

Wat je zegt Ruud, een echt vliegend/levend museum à la Duxford! Hierdoor zou men het verlies van Vliegbasis Soesterberg in economische zin voor de regio toch makkelijk kunnen opvangen! Zeker met de mogelijkheid om "gemakkelijker" evenementen te organiseren à la Duxford, was het volgens mij een sterk toeristische attractie geworden ter ondersteuning van de lokale/regionale economie. Met uitzondering van de evenementen wellicht, zou de overlast op de overige dagen meevallen als je al van overlast mag praten haha

Ik heb wel eens begrepen dat de Aviod(r)ome hierover ook gesproken heeft met het MLM, maar het grote struikelblok was gratis entree bij het MLM en betaalde entree bij de Aviodome. Een gemiste kans mijn inziens!

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer... Wel benieuwd naar het nieuwe Defensie museum

Paul