Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
De F22 is gewoonweg niet te koop !

De prijs van een F22 is heel erg vaag. De meeste prijzen die op het internet circuleren is de kosten om er 1 te bouwen, ontwikkelingskosten zitten er niet in verrekend, die hebben de Amerikanen gemakshalve alvast afgeschreven !
Okee, dat wist ik dus niet. Nog niet heel lang geleden had ik een docu gekeken over de tegenhanger van de F-22: http://www.youtube.com/watch?v=xGco66RoJtc. Daar werd gezwegen over de kosten voor dit megaproject, maar het beliep wel vele miljarden dollars. Ik kreeg de indruk dat men destijds voor de F-22 had gekozen, mede vanuit kostenoogpunt. Gezien de langere ontwikkelingstijd van de F-35, die nog steeds in ontwikkeling is, denk ik dat de ontwikkeling daarvan meer geld kost dan de F-22 en F-23 destijds samen. Vandaar dat ik mij afvroeg waarom men die F-22 niet als optie had genomen.

Wat er uiteindelijk definitief voor besluit gaat komen over de NL F-35's is nu idd aan de PvdA. Ik heb niet het idee dat ze ook maar een mm vinger hebben om in de JSF-pap te roeren...