Pagina 20 van 44 EersteEerste ... 10 18 19 20 21 22 30 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 438

Discussie: Fokker D.21 FSX

  1. #191
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.580
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dankjewel Huub! Ik ben zelf ook zeer tevreden over het model, het ziet er geloofwaardig uit van alle kanten, wat best belangrijk is voor een FS model

    Maar goed, ik heb wat uitgeprobeerd met die 'tekening' en dat beviel eigenlijk wel prima. Voor de romp heb ik niet al te veel gedaan, hier en daar een plaat verkleurd. De vleugel heb ik wel aangepakt, een transparante houttexture eroverheen gedaan. Alleen... nu wordt het bruin zo paars Terwijl de laag over het groen en beige wel gewoon erg mooi is.

    Kijk, aan de rechterkant valt het effectverschil tussen bruin en bruin wel mee. Ben hier best tevreden over.


    Maar links, valt het gewoon teveel op. En daar komt bij dat het bruin gewoon foeilelijk wordt doordat het paarsig wordt. Wat hieraan te doen??


    Oja, de verwering voor de vleugel is dus nog niet aangepast!

    Groeten maar weer

  2. #192

    Standaard

    Probeer de laag met de structuur eens in grijstinten te zetten en hem als "overlay" en niet als "normal" te gebruiken.

    Als je niet hetzelfde verfprogramma gebruikt, is het bovenstaande misschien slecht te volgen. Maar ik denk (hoop) dat je begrijpt wat ik bedoel.

    Groet,
    Huub

  3. #193
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.580
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Oké, bedankt Huub, na veel zoeken in Gimp, toch gevonden!

    Update: de propeller. Voorkant metaal met rood-wit-blauw, achterkant donker.




  4. #194
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.580
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Vanavond weer even getest in FSX, het begint er nu erg fijn uit te zien!
    Zoals te zien is de radiomast verwijderd.

    Ondertussen is iemand op het fsdeveloper forum begonnen met een gespecialiseerde exporter en toolset voor Blender (het gratis 3d-programma dat ik gebruik) naar FSX. Het wachten is nog even voordat dat een beetje lekker werkt, maar daarna begin ik met de animaties voor het externe model.


  5. #195

    Standaard

    Ik had de laatste update even gemist. Maar het model staat er erg mooi bij.

    Is het verwijderen van de radiomast definitief of ga je uiteindelijk misschien twee versies maken? (wishful thinking )

    Groet,
    Huub

  6. #196
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.580
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    De radiomast is niet geexporteerd naar FSX, maar zit nog wel in het Blendermodel. Ik kan namelijk selectief exporteren.

    Maar de radiomast blijft behouden hoor. Het probleem is alleen dat ik het texturen van weer een andere bepaald niet zie zitten...

    En daar komt nog bij dat ik me zowat verplicht voel ook nog een Finse D.21 te maken...

  7. #197

    Standaard

    Dat ziet er goed uit.
    Een kleine tip nog. Probeer eens een noise layer toe te voegen (zie een van mijn templates op SPS). Hierdoor ziet de skin er meteen minder effen uit en lijkt het toestel zonder overdreven weathering effecten als slijtage plekken er een stuk ouder uit.
    In enkele van de tutorials op SPS staat ook wel iets over het toevoegen van zulke effecten. Ik probeerde altijd veel met vuil en roet te bereiken, waar veel mensen voor slijtage plekken kiezen.
    Verder maakte ik krassen e.d. vaak erg transparant zodat ze niet echt opvielen maar nog net aanwezig waren.

  8. #198
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.580
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Bedankt voor de tip Arjan!

    Goed, de vlieger moest opnieuw gedaan worden, en eveneens van een kleur voorzien worden. Dat is dus bij deze gedaan. Ik ben er wel tevreden over!



    Enne, wie de piloot is, datte weet ik niet

  9. #199
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ziet er goed uit, maar ik heb het idee dat de helm wat te hoog op het hoofd staat en aan de kleine kant is.

  10. #200
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.580
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
    Dat ziet er goed uit.
    Een kleine tip nog. Probeer eens een noise layer toe te voegen (zie een van mijn templates op SPS). Hierdoor ziet de skin er meteen minder effen uit en lijkt het toestel zonder overdreven weathering effecten als slijtage plekken er een stuk ouder uit.
    In enkele van de tutorials op SPS staat ook wel iets over het toevoegen van zulke effecten. Ik probeerde altijd veel met vuil en roet te bereiken, waar veel mensen voor slijtage plekken kiezen.
    Verder maakte ik krassen e.d. vaak erg transparant zodat ze niet echt opvielen maar nog net aanwezig waren.
    Ik heb even iets geprobeerd, komt dit in de richting? Ik vind het eigenlijk wel wat toevoegen, hoewel ik er bij aanvang wat huiverig voor was.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander Bekijk bericht
    ziet er goed uit, maar ik heb het idee dat de helm wat te hoog op het hoofd staat en aan de kleine kant is.
    Bedankt Sander, je hebt gelijk denk ik, bij nader inzien leek hij inderdaad te groot. Dit lijkt meer op wat ik van foto's gezien heb:



    De groeten maar weer!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •