Pagina 27 van 44 EersteEerste ... 17 25 26 27 28 29 37 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 438

Discussie: Fokker D.21 FSX

  1. #261
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.580
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Prima, dat is vrij duidelijk, bedankt!

  2. #262
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.580
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Nog even een kleine update: het kompas is nu zo goed als klaar! Dit is het paneel zoals het er nu bij staat.

    En het kleppensysteem, werkend zoals het hoort:

  3. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    Het is dan makkelijker on de nieuwe koers vast te houden, want het te volgen voorbeeld is er boven zichtbaar.


    Maar daar was men ten tijde van de D21 nog lang niet aan toe...
    Hoi Tracker,

    De Fokker G.1 die in de zelfde tijd gebouwd werd had naast het Askania kompas zoals in de D.XXI ( dus met zo'n verstelbare roos ) ook nog een koerstol in het instrumenten paneel zitten! Deze zat precies onder het magnetische kompas. Deze koerstol was een door Askania in licentie gemaakt Sperry instrument.

    Groet,

    Mathieu
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #264

    Standaard

    Matthieu,

    Met waar men ten tijde van de D 21 nog niet aan toe was bedoelde ik niet de koerstol.
    Op de pagina er voor heb ik de Askania koerstol annex autopilot getoond.

    Het ging me om de combinatie van de langzaam uitlopende koerstol (door mechanische onvolkomenheden en dus precessie), en het trouw op koers blijvend vloeistofkompas, maar dat door zijn manier van ophanging nu eenmaal altijd onderhevig was aan draai-en versnellingsfouten.
    De combinatie levert een koerstol op die niet uitloopt, althans, hij wil dat wel, maar wordt door een kompasje (meestal) in de vleugeltip weer tot de orde geroepen, 'slaved'.

    Die overbrenging van het kompasje in de tip naar de koerstol vereiste een heel nauwkeurige electrische signalering, het Autosyn.
    En het was die afstandsoverbrenging die nog niet voldoende accuraat werkte.

    Later werden er twee systemen bedacht om de koerstol bij de les te houden:
    De Flux-Valve en de Flux-Gate. Het resultaat van beide was identiek.
    Het werkte.

  5. #265

    Standaard

    @ Tracker, Dank voor je uitleg, interessante materie!
    @ Daan, eigenlijk hoort er ook nog een lampje voor het kompas te zitten, ga je dat ook nog maken of laat je hem weg ivm de zichtbaarheid van de roos?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #266
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.580
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    @Mathieu: ja, die komt er! Maar echt duidelijke plaatjes hiervan heb ik niet, helaas. Ik hoop hem ook werkend te maken, evenals de oplichtende klokjes (toch?).

  7. #267

    Standaard

    Hoi Mathieu,

    Is dit het lampje?

    Groet,
    Huub


  8. #268

    Standaard

    Hoi Huub,

    Dat is'em, alleen niet in de juiste positie. Bijgevoegd een foto van hoe het hoort.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #269
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.580
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Super Mathieu! Wat is de kleur van het licht?

    Heb je deze zo thuis liggen??

  10. #270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    Wat is de kleur van het licht?
    Goeie vraag waar ik nog geen antwoordt op weet, maar ik denk een beetje rood licht maar het kan net zo goed ultra violet zijn. Dat was overigens ook de manier van belichten van het instrumenten paneel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    heb je deze zo thuis liggen??
    In mijn dromen wel...
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •