-
5 januari 2015, 21:18
Door op deze manier te bouwen heb je (volgens mij) een model dat weinig onderhoud behoeft. De materiaalkeuze wijst ook in die richting.
Het eindresultaat zal best mooi worden, omdat je toch de dragende constructie niet terug zal zien.
Zelf moet ik bekennen dat ik voor mijn scratch build modellen (max 1:48) ook de nodige rare dingen gedaan heb onderhuids. Je moet daar dus ook niet verder kijken, want er klopt dan ook niets van. Maar wat je wel kun zien (zonder luikjes te openen of zo) hoort er dan wel overtuigend uit te zien. Het genot, na het bouwen, is toch het kijken naar een model.
Ik vraag mij af, als je voor deze Spyker V-2 houten vleugels zou bouwen, of je dan ook zo'n duurzaam model gaat krijgen. Wat is de levensduur van een houten vleugel (als deze in een museum staat) en hoeveel onderhoud moet je plegen om zo'n vleugel goed te houden? Hoe zit het verder met de lijm verbindingen in een houten vliegtuig? Ik had altijd begrepen dat er geen De Havilland Mosquito meer vliegt, met een originele vleugel, omdat de lijmverbindingen gaar werden.
Zomaar wat gedachten van mij.
Mvg, Boris
Laatst gewijzigd door Boris; 5 januari 2015 om 21:21
Regels voor berichten