Pagina 7 van 28 EersteEerste ... 5 6 7 8 9 17 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 277

Discussie: PH-XXI - Fokker D.XXI replica

Weblogartikelen
    4

Standaard

Dat zou bijna nihil zijn, Huub. Het voordeel is dat de meeste benodigde data voor de Cyclone D.21 beschikbaar is. Ik denk alleen wel dat de neus een stukje korter wordt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    Het voordeel is dat de meeste benodigde data voor de Cyclone D.21 beschikbaar is.
    Naar mijn weten bestaat er niet eens een foto van dit Spaanse type met een Wright Cyclone laat staan enige gevens over de inbouw en of het geen Spaanse licentie bouw Hispano-Suiza 9V betrof.

Ook geen gegevens of het toestel ooit gevlogen heeft en wat voor een consequencties dit type motor had op bijvoorbeeld het landingsgestel wat misschien langer moest worden voor een grotere diameter propellor.

Ook geen gegevens over de bevestiging aan de romp. Misschien was de romp wel breder gemaakt zodat de ophangpunten van de motor beter uitkwamen, wie weet ?

Misschien kijken wij teveel naar discovery channel waar ze binnen 1 dag een andere motor in een auto lepelen maar voor vliegtuigen moeten er toch aardig wat berekeningen gemaakt worden over sterkte, vibratie etc etc

Voor de lol kijk eens naar de volgende documenten : Selected Chapters from 1939 Wright Aeronautical Installation Manual

Standaard

De Cyclone motor heeft een iets grotere diameter, 1,37 om 1.31 m, nou weet ik niet precies hoe krap de motorkap rond de Mercury zat en hoe krap hij om een Cyclone moet zitten maar ik denk dat het niet echt gaat opvallen dar zo'n Cyclone net iets groter is.

Groet,

Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    De Cyclone motor heeft een iets grotere diameter, 1,37 om 1.31 m, nou weet ik niet precies hoe krap de motorkap rond de Mercury zat en hoe krap hij om een Cyclone moet zitten maar ik denk dat het niet echt gaat opvallen dar zo'n Cyclone net iets groter is.

Groet,

Mathieu.
    Die bij de Mercury zat redelijk krap. Bij de Deense versie zaten er zelfs "bultjes" op (vergeef me mijn gebrek aan technische kennis), kennelijk nodig om de kap goed te laten passen rond de motor.
    Als de Cyclone een 6 cm grotere diameter heeft zul je dat dus wel degelijk zien lijkt me.

Standaard

Ach de vormlatjes aan iedere zijde van de romp 3cm naar buiten en je ziet er niets van.

Weblogartikelen
    4

Standaard

Volgens mij gaat het meer om de prestatieberekeningen, luchtwaardigheidsdata en wat dies meer zij. Ik heb met mensen van het team van Van Egmond gesproken en, naar ik begrepen heb, zijn dit de zaken die een Cyclone D.21 mogelijk maken. Met medeneming van het feit dat een Cyclone veel beter beschikbaar is en (naar verluidt) een tikkie betrouwbaarder is dan een Mercury.

Standaard

Mooi project. Goed om te zien dat er goede vorderingen worden gemaakt.

Standaard

Een Cyclone likt me ook aannemelijker omdat het een enkelrij-ige motor is en als de kap erop zit zie je het verschil (waarschijnlijk) nauwelijks.
    Ben zeer nieuwsgierig naar het resultaat. Fantastisch gewoon.
    Cees

Standaard

Hoi,

Vandaag even langs geweest bij het project, zie bijgaande foto's. Prachtig om te zien dat men nog steeds progressie maakt!
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)          
    Als het regent in mei is april voorbij.

Standaard

Prachtig! Om van te watertanden.

Regels voor berichten