Nee het lijkt er helemaal niet op gewoon een zooitje aluminium boem uit gestanst en geforceerd en daar heb je weer een spant .Dit geval heel gewoon een vliegtuig !
Beslist geen replica want die wordt gemaakt net als het origineel van hetzelfde materiaal en de originele appendages en motor en propellor en de rest wat je kunt vinden .Als je iets niet kunt vinden moet je het maken zo als het origineel op de tekening stond .Door de regelgeving inNederland mag je er niet mee vliegen omdat het niet gekeurd is .Vertel mij maar hoe je essenhout en spruce moet keuren (heb er zelf nog een originele meter voor )De klute was van de luchtmacht en de lijm was 2 componenten (alleen maar een verbetering omdat die wel vocht bestending was) Enfin hij vloog beter dan het origineel .Daar kun je vandaag de dag niet meer mee vliegen omdat alle houtverbindingen onder het linnen nooit getest worden omdat men geen bekleders meer heeft en nog maar alleen met dat strakke hete plastic vogelt .
De fokker 27 werd heel anders gemaakt ook van metaal maar ook met vaklui en we hebben er een fantastisch stuk werk van gemaakt . Er kwam ooit eens een fokker terug waarvan de vleugel vol zat met saharazand en maar trimmen en alleen omdat het beacon light weg was en van alle stuurkabels waren er 5 afgevreten maar het vloog nog !Je hebt hem op woensdrecht kunnen zien heel lang geleden weet het al niet meer maar de NF5 werd net verschrot .Dus een replica =nabouw zoals het origineel .
En een bouwpakket is gewoon comercieel en rationeler gebouwd met eigen verbeteringen en andere materialen en andere motoren .Ga maar eens in een rotatief vliegen dan weet je hoe je vliegen moet leren en anders lig je er naast !Maar in de replica zit geen rotatief want dat is te duur en wordt niet meer goed gekeurd .Vraag het maar aan Coblijn (o ...... die is ook al dood jakkes heb ik nog mee gevlogen wat een prachtige kerel was dat tegenwoordig zegt men een moordgozertje
.Kom maar op met jullie commentaar hoor want iemand moet het toch beter weten O ja nog allemaal de beste wensen vanuit mijn stekkie in het barre noorden .