Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Nummering banen Schiphol voor de oorlog

  1. #1

    Standaard Nummering banen Schiphol voor de oorlog

    Beste mensen,

    Hoe was de nummering van de start- en landingsbanen op Schiphol voor 1940? Ik zie, in wat naar mijn weten een afbeelding uit de Gids voor Luchtvarenden is, een nummering die niets te maken heeft met de richting van de banen?



    Groet,

    Cees

  2. #2
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    939

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cees Donker Bekijk bericht
    Hoe was de nummering van de start- en landingsbanen op Schiphol voor 1940? Ik zie, in wat naar mijn weten een afbeelding uit de Gids voor Luchtvarenden is, een nummering die niets te maken heeft met de richting van de banen?
    De Magnetische nummering van landingsbanen schijnt ergens aan het einde van WW2 in Engeland te zijn ingevoerd. Daarvoor ( in Engeland ) een nummer systeem van 1 t/m ..

    Voorschrift 1938 : gebruik zo veel mogelijk de verharde ( landingsbanen )
    Dus dat hoefde niet en kon men gewoon landen recht tegen de wind in op het grasveld ( zoals bijna elke piloot gewend was toendertijd )

    Verder bijna alle communicatie was visueel, sein lamp en de landings richting aangegeven met de grote T op het veld .



    Dus op het kaartje is daar landingsbaan 2 in gebruik

  3. #3

    Standaard

    Dankjewel Pim! Helder!

    Cees

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •