Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: 2025 Nederlands Transport Museum. "Definitief Einde" / "Het doek is gevallen"....

Standaard

Ok, stevig bedrag nog voor de F.VII. De auto´s zullen ook nog wel iets opgebracht hebben denk ik. Waar kun jij die prijzen zien Pim? Als ik de link van Daan gebruik zie ik niets meer.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansV. Bekijk bericht
    Naast de DC-2 heeft men o.a. een Noorduyn Norseman C-64a en een NA-27 (soort voorloper van de Harvard). Die laatste in Nederlandse kleuren met registratie '997'. Maar er zijn nog veel meer vliegende zaken, of beter gezegd dingen die ooit gevlogen hebben.
    Nog even over die NA-27; in het laatste nummer van het Bulletin van de SGLO (no. 448) staat een uitgebreid artikel over de enige èchte NA-27 die er ooit In Nederland is geweest; de PH-APG, die later in bedrijf kwam bij de vliegschool op De Vlijt (Texel) als de '997', tijdens de meidagen van 1940 in brand werd geschoten en verloren ging.
    De basis van de NA-27 in het Transportmuseum blijkt feitelijk een door Noorduyn gebouwde Harvard Mk IIb te zijn. Een vliegtuig dat weliswaar verwantschap heeft met de oorspronkelijke NA-27, maar een andere constructie heeft. Deze Harvard had bijvoorbeeld een romp die volledig van metaal was, terwijl de romp van de NA-27 was opgebouwd uit stalen buizen met een bekleding van linnen. Lijkt wat mij beteft toch meer op geschiedsvervalsing, dan op serieus restaureren.
    Laatst gewijzigd door HansV.; 17 mei 2025 om 13:31

Standaard

Gevonden via
    https://onlineveilingmeester.nl/nl/veilingen/7669

deze lijst van "gesloten kavels" :
    https://onlineveilingmeester.nl/nl/veilingen/7669/kavels?status=gesloten
    Ik weet niet hoe lang deze link nog werkbaar/zichtbaar blijft.
    Fokker maandelijkse updates in 2025: klik op Fokkernews

Standaard

Dank je Stratofreighter, interessant te zien. Kleine 17000 euro voor F50 flight sim, benieuwd waar die heen gaat.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten