Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Gerben Sonderman bij de ETPS

1. Standaard Gerben Sonderman bij de ETPS

Ik gooi dit maar even onder Fokker...
    Een collega deelde een link naar deze film met mij: de Empire Test Pilot's School in 1947.
    " UNIVERSITY OF FLYING " 1947 EMPIRE TEST PILOT SCHOOL FILM WILTSHIRE, UK ROYAL AIR FORCE 25824

Rond 1:36 zie je links een 'Dutch Army-Air Force Captain' en dit is Gerben Sonderman. Bij 9:30 zie je zijn naam op de lijst langskomen en ik gok dat je hem op 10:00 hoort praten over spin recovery. Ergens in een veel ouder topic had iemand het er over dat het zo vreemd was dat Fokker voor de oorlog zelf geen testvlieger in dienst had. Dit is na de oorlog snel rechtgetrokken. Rond december 1947 voerde hij als Fokker testvlieger de eerste vlucht van de S-11 uit, maar dat moet dus nog maar kort na zijn ETPS cursus geweest zijn. Hij is hier ook in zijn luchtmacht outfit te zien, dus was het de overheid die investeerde in zijn kennis en kunde, waarop hij deze meenam naar Fokker? Of werkte hij al voor Fokker, betaalde deze de opleiding maar was het handiger om te integreren binnen de opleiding in luchtmacht outfit?

Ik weet dat ik hier gewoon een boek over kan openslaan, maar dit boek heb ik zelf niet in de kast staan, dus doe ik het zo maar even.

Korte versie: leuk om Gerben Sonderman zo op bewegend beeld te zien opduiken!
    Laatst gewijzigd door Mathieu; Gisteren om 11:02

Standaard

Leuke vondst! Ik ben even zo vrij geweest de lin k een andere kleur te geven, valt het beter op.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten