Pagina 22 van 118 EersteEerste ... 12 20 21 22 23 24 32 72 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 1177

Discussie: De kluis van Bert

  1. #211
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Hier nog twee plaatjes van die gelegenheid, dit keer met de 'dikke kloppers', bij de RAF aangeduid als 'Wokka-Wokka's':


    D-666_28sep11Assen03
    by Bert Visser, on Flickr


    D-664_28sep11Assen01
    by Bert Visser, on Flickr

  2. #212
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    Na een blackout, grayout, brownout nu ook een greenout

  3. #213

    Standaard

    Zijn goed gecamoufleerd zo!

  4. #214
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ja, dat groene had wel wat; maar de nieuw af te leveren Chinooks, de CH-47F's, worden allemaal grijs...
    De volgende geeft een duidelijk beeld van wat er o.a. te zien kan zijn op een groen veld, in dit geval Teuge.
    De PH-911 is een Slingsby T.21 Sedbergh, die vroeger in de UK bij de Air Cadets heeft gevlogen.


    PH-911_11oct08EHTE2
    by Bert Visser, on Flickr
    Laatst gewijzigd door Heron; 3 februari 2021 om 01:51

  5. #215

    Standaard

    Wel link, lieren terwijl er een para in de buurt van de baan zit. Ik zou even hebben gewacht met starten, maar misschien vertekent de foto de situatie wel.

  6. #216
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Dat klopt... er zit veel ruimte tussen het lieren en de para. De parabak zit aan de overkant, in een soort uitstulping van het veld.
    Ik heb even een foto opgezocht en op deze is de lay-out van het veld goed te zien. De PH-BRG rijdt over de taxibaan, de baan zelf is verhard en zie je achter de kist. Aan het gemaaide gras daarachter is de "2e" of zweefvliegbaan te zien en de parabak is helemaal daarachter bij de windzak.

    PH-BRG_11oct08EHTE
    by Bert Visser, on Flickr

  7. #217
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    En toch... in de zestiger jaren sprong ik parachute en zweefvloog ik in Frankrijk op het vliegveld Moulins. Vliegen en springen werd zwaar gesubsidieerd door de Franse staat en daar profiteerde je als kaaskop ook van.

    Naam: Parachutespringen Moulins.jpg
Bekeken: 197
Grootte: 63,8 KB
    Naam: Moulins, Fr. vliegveld.jpg
Bekeken: 223
Grootte: 131,8 KB

    Hier zie je de voorbereidingen voor de start en het vliegveld, dat bestond uit een grote ongemarkeerde rechthoek. De training bestond uit theorie, waar je dus de helft niet van verstond en praktijkoefeningen door het springen van een stoel met de 3 toegestane landingsrichtingen, links, vooruit en rechts. Achteruit op je achterhoofd, mocht niet. En dat alles door het trekken aan de hangriemen, want stuurdraden had de chute niet. Moulins was een druk veld met alle disciplines aanwezig, motorvliegen, zweefvliegen en parachutespringen. En geloof het of niet, de motorkisten hadden een andere landings- en startrichting dan de zweefkisten. En haaks daar op kwamen de springers naar beneden. Tijdens één van mijn landingen koerste ik recht op een zweefkist af, die vond dat het ook zijn landingsveld was. Door hard aan de draadjes te trekken mistte ik hem net.

    Adri

    P.S. Wie raadt de springkist?
    Laatst gewijzigd door Breeze; 3 februari 2021 om 19:56

  8. #218
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Adri.

    Een Broussard?

    Groet Ruud

  9. #219
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Spot on Ruud.

    Adri

  10. #220
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Waar ik helemaal niet aan gedacht heb (tot nu dan...) is dat de originele foto van zwever/para al in 2008 is gemaakt.
    Het zou me niks verbazen als ondertussen de regels zijn aangescherpt. Ik weet dat ze b.v. op Hoogeveen wel zwevers opslepen (met vliegtuig en niet met een lier) en paraspringen, maar zelfs dan niet tegelijk.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •