Pagina 157 van 159 EersteEerste ... 57 107 147 155 156 157 158 159 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.561 t/m 1.570 van 1585

Discussie: De kluis van Bert

  1. #1561
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Een dubbeldekker met neuswiel, zie je niet vaak!
    Nee, inderdaad!
    Speciaal voor jou dan de Mistral ook maar even van opzij :-)


    PH-2R4_25may17EHHO2
    by Bert Visser, on Flickr

  2. #1562

    Smile

    Bedankt. Ziet er toch merkwaardig uit, die bovenvleugel. Maar de overtreksnelheid zal wel lekker laag liggen.

  3. #1563
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.276

    Standaard

    Ik heb het gevoel dat ik deze al vaker heb laten zien, maar op m'n lijstje komt de regi niet voor...
    De "PH-4766" is een Schleicher K.8B. De regi op de kist is nep en het toestel lijkt me ook niet helemaal vliegwaardig: de romp bestaat voornamelijk uit glas rondom het Schleicher frame.
    Het constructienummer van de D-6112 (want die was het) is 8555.


    PH-4766_D-6112_25may17EHHO
    by Bert Visser, on Flickr

  4. #1564
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.276

    Standaard

    Even een al wat ouder plaatje (en 'dus' in stemmig zwart-wit):
    De CS-TBD 'Lourenco Marques' was op 28 juli 1983 op London-Gatwick te zien en te platen vanaf het bezoekersterras. Dit is een Boeing 707-382B van TAP (Air Portugal) met c/n 19969 en lijnnummer 751. De eerste vlucht was op 3 oktober 1968; op 5 november 1986 werd het de 9T-MSS van de regering van Zaire.

    CS-TBD_28jul83EGKK_z by Bert Visser, on Flickr

  5. #1565

    Standaard

    Gesloopt in 2006, de cockpit zou nog in een museum staan.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #1566
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.276

    Standaard

    Dank je!

    Nog maar eentje vanaf die plek: De G-AXRS, een B707-355C van British Caledonian met c/n 19664 en lijnnummer 643. Dit toestel was ooit van 15 mei 1968 tot 15 oktober 1968 de PH-TRF van Transavia.


    G-AXRS_28jul83EGKK_z
    by Bert Visser, on Flickr

  7. #1567
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.276

    Standaard

    Ook deze duidelijk vanaf dezelfde plek en ook van dezelfde datum in 1983. VP-WKR is een Boeing 707-330B of Air Zimbabwe met bouwjaar 1983. Het c/n is 18819, lijnnummer 398 en, zoals aan het versienummer te zien is ex Lufthansa. Begonnen als D-ABOX werd het in 1981 VP-WKR. Een paar maanden nadat deze foto genomen is, veranderde Zimbabwe hun landenprefix in een "Z" en werd het toestel dus Z-WKR. In 1990 werd het de 5Y-AXM en 5 jaar later buiten dienst gesteld en gebruikt voor onderdelen in Kenia.


    VP-WKR_28jul83EGKK_z
    by Bert Visser, on Flickr

  8. #1568
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.276

    Standaard

    Vanaf dezelfde plek een mooie Lockheed L-1011-385 TriStar-1: de G-BEAL 'The Red Devil Rose' van British Airways, maar met British Airtours titels. Bouwjaar 1976 met c/n 1145 had het volgens mijn gegevens eigenlijk al 'Cardigan Bay' moeten heten in dat jaar dat British Airtours het toestel leaste van BA.


    G-BEAL_28jul83EGKK_z
    by Bert Visser, on Flickr

  9. #1569
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    2.276

    Standaard

    Ter vergelijk nu een plaatje van een lelijke Lockheed TriStar, maar die heet dan ook McDonnell-Douglas DC-10, in dit geval de G-BHDI ‘Robert the Bruce - The Great Scottish Warrior’ van British Caledonian Airways.


    G-BHDI_28jul83EGKK_z
    by Bert Visser, on Flickr

  10. #1570
    Geregistreerd
    9 mei 2021
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    Ter vergelijk nu een plaatje van een lelijke Lockheed TriStar, maar die heet dan ook McDonnell-Douglas DC-10, in dit geval de G-BHDI ‘Robert the Bruce - The Great Scottish Warrior’ van British Caledonian Airways.
    Eerlijk gezegd vind ik zowel de Tristar als de DC-10 een lelijk vliegtuig. Maar dat is ook maar een mening, natuurlijk..

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •