Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Het verhaal van Bob Hoover

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansV. Bekijk bericht
    De verhalen die in Duitsland rondgingen waren waarschijnlijk een mengeling van wat men verwachtte en van wat er werkelijk gebeurde.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Breeze Bekijk bericht
    Dit zal ongetwijfeld waar zijn, maar veel vrouwen in 1945 in het oostelijk deel van Duitsland zullen deze opmerking niet willen beamen.Adri
    We hebben het hier over verspreiding van informatie. In de totale chaos aan het einde van de oorlog lijkt mij de verspreiding van geruchten en feiten veel langzamer te gaan dan het front zich verschoof.
    Telefoon, infrastructuur zwaar beschadigd, niet iedereen had een telefoon
    Mond op mond communicatie, leek mij ook vrij gevaarlijk om met de fiets over het platte land eventjes bij de buren op bezoek te gaan.
    Schaamte, verkrachting door de vijand is zo oud als de mensheid. De Duitsers konden wel raden wat er ging gebeuren en als vrouw bekend maken dat je verkracht was leverde niks op behalve dat je "beschadigd" was.

En de tussen de Amerikanen en de Engelsen zaten ongetwijfeld ook geen lieverdjes, dus om de opmerking alleen vrouwen van het oostelijk deel te beperken lijkt mij verkeerd.
    Laatst gewijzigd door Pim Pouw; 5 december 2022 om 15:03

Regels voor berichten